KLIK TAU

Selasa, 25 Juni 2013

CARA ORGASME YG LAMA

Terkadang untuk mendapatkan hasil yang terbaik dalam mengupayakan sesuatu, setiap orang perlu mempertimbangkan faktor timing alias masa. Begitu juga untuk urusan ranjang.
Biasanya waktu yang dianggap paling pas untuk bercinta adalah di masa subur yaitu masa dimana seorang wanita tengah ovulating (di tengah kitaran haid, antara hari ke-11 hingga 21). Namun yang tak banyak disedari orang ada waktu-waktu tertentu yang lain yang dapat dimanfaatkan pasangan untuk bercinta seperti dikutip dari Womansday, Selasa (25/6/2013) berikut ini.
1. Inginkan orgasme yang luar biasa
Ini mungkin terdengar aneh tapi saat dimana anda akan merasakan orgasme yang luar biasa sebenarnya terjadi satu hari sebelum anda haid. Hal ini dikemukakan Laurie Watson, seorang terapis seks dan kaunselor pasangan dari Raleigh, NC dan penulis buku Wanting Sex Again.
"Ketika pengumpulan darah membuat rahim anda terasa berat maka kontraksi akan lebih terasa selama terjadinya orgasme, dan rangkaian labial serta klitoris cenderung menjadi lebih sensitif apabila anda menahan cecair," terang Watson.
Untuk itu, Watson menyarankan agar anda cuba bercinta menjelang menstruasi, bahkan ketika anda tengah sensitif dan merasa tak selesa kerana boleh jadi aktiviti seksual itu akan membuat anda bahagia nantinya.
2. Ingin bercinta lebih lama
Pasangan boleh bercinta dengan tempoh yang lebih lama, terutama semasa cuti seperti Tahun Baru atau tengah cuti. "Apabila anda tak punya beban pekerjaan dan menghabiskan banyak masa dengan pasangan maka lebih mudah bagi anda dan si dia untuk mendapatkan tempoh seks yang lama dan tak tergesa-gesa," ungkap Terence Watts, seorang psikoterapis yang berpusat di UK dan mempunyai pakar dalam bidang masalah psikoseksual.
Menurut Watts, kuncinya adalah memulakannya secara perlahan-lahan. Misalnya dengan flirting pada suami di pagi hari sambil berbisik di telinganya atau kemudian membuat banyak kenalan mata dengannya ketika makan.
3. Ingin membuat suami tergila-gila
Kata Amy Levine, seorang pakar seksologi yang berpusat di New York City dan pengasas IgniteYourPleasure.com, lelaki biasanya terbangun dari tidur dalam keadaan tegang.
"Jadi daripada memintanya menunggu seharian, pasang alarm anda 10 minit lebih awal di hari kerja dan lakukan seks kilat dengannya di pagi hari. Anda mungkin akan suka juga," tambah Levine.
Apalagi menurut Watson, seiring dengan bertambahnya usia wanita, mereka cenderung jadi lebih cepat capek di malam hari, jadi seks di malam hari jadi kurang diinginkan oleh wanita. Lagipula anda akan mempunyai lebih banyak tenaga saat bercinta di pagi hari ketimbang di malam hari.
4. Ingin meredakan kesakitan
"Jika anda tak mudah jijik, bercinta di masa haid boleh mengurangkan kekejangan yang terasa tak selesa," tandas Levine.
Nampaknya hal ini kerana orgasme menyebabkan kontraksi rahim yang dapat meredakan rasa sakit (akibat haid) dan pada masa yang sama tubuh akan melepaskan hormon oksitosin serta neurotransmitter dopamine yang membuat anda merasa bahagia dan rileks.
5. Ingin merasa percaya diri di atas ranjang
Kalau anda ingin merasa percaya diri di atas ranjang, bercintalah usai bersenam dan mengeluarkan banyak peluh. Sebuah kajian dari University of Florida mendapati bahawa orang-orang yang bersenam akan merasakan kepercayaan diri pada tubuh yang tinggi, meski anda tak merasakan hasil dari sukan itu sendiri, misalnya penambahan kekuatan, daya tahan atau kecergasan.
Peningkatan kepercayaan ini akan membuat anda merasa lebih bebas bereksperimen di atas ranjang, bahkan hal ini dituntut membuat anda berani melakukannya dalam keadaan lampu menyala.
6. Ingin merasakan seks gila-gilaan dan tanpa batas
"Merancang untuk melakukan aktiviti seksual satu-dua kali dalam setahun seperti di musim panas, kerana boleh memberi anda peluang untuk melakukannya di luar rumah, misalnya di pekarangan belakang atau bumbung," ungkap Levine.
Menurut Levine, menginginkan seks di luar rumah (outdoor) juga menunjukkan kesediaan pasangan untuk meninggalkan zon nyamannya. "Selain itu sinar matahari akan meningkatkan kadar serotonin di dalam otak, sehingga mood membaik dan membuat anda boleh lebih enjoy dengan diri anda sendiri," terang Tammy Nelson, Ph.D., seorang pakar seks dan hubungan dari New Haven, CT dan penulis buku Getting the Sex You Want.
7. Saat terlalu sibuk dengan pekerjaan
Jadwalkan dating di akhir pekan ketika anda dan si dia sedang tak mempunyai komitmen dengan pekerjaan dan tidak keletihan. Bahkan anda tak perlu keluar rumah. Nyalakan muzik yang mellow, dan ajak suami berduaan.
Jika anak sudah hadir di tengah keluarga, mintalah tolong kepada rakan-rakan atau saudara untuk menjaga anak-anak atau mengajak anak-anak keluar rumah. Yang jelas semakin romantis dan rileks 'lingkungan' yang anda persiapkan untuk aktiviti intim berdua di hujung minggu itu, maka bisa dipastikan seks yang anda dapatkan akan terasa semakin luar biasa.
"Fokus pada kualiti, bukan semata kuantiti," cadangan Watts.
8. Ingin seks spontan atau di luar rutin
Semakin lama usia perkahwinan anda, semakin sukar untuk menjadi kreatif di atas ranjang. Pasangan pun lama-lama akan bosan bila diajak bercinta dengan posisi yang itu-itu saja dan di waktu yang sama setiap minggu.
Untuk menyemarakkan kehidupan seksual, Levine menyarankan di hari-hari tertentu cubalah nyalakan penggera agar anda boleh terbangun jam 3 pagi dan mintalah si dia bercinta dengan anda. Suami pasti takkan menolak jika anda membangunkannya untuk itu

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

KLIKLA BRO